miercuri, 21 octombrie 2009

Să merg la vot?

România este o ţară săracă, neproductivă şi coruptă, nu fiindcă am votat prost, ci fiindcă nu am avut din ce alege. Ştim cu toţii cum se ajunge în funcţii înalte în stat, pe căi pe care nici un om cu bun simţ nu ar călca, iar metodele de care se folosesc pentru a ajunge să candideze, de exemplu, pentru preşedinţie, nici nu vreau să mi le imaginez. Şi aceste creaturi cu aspect uman, unele nici măcar atât, ne vorbesc despre binele pe care l-ar face dacă i-am vota şi ce sentimente nobile îi imping să candideze, ca şi cum nu ştim cu toţii motivul pentru care s-au luptat să ajungă până unde au ajuns. Iar ceea ce va fi după ce îi vom vota e, din nou, ştiut de toţi, adică promisiuni încălcate folosind scuze stupide ş.a.m.d.

Singurul argument pentru care mersul la vot are un sens e acela că avem puterea de a alege răul cel mai mic. Iar argumentul contra este că acea diferenţă este pur şi simplu prea mică pentru a merita ”deranjul”. Şi oricum, mă simt jignit, în intelectul meu, mergând să votez acea persoană care apare pe panoul electoral cu o expresie tâmpă şi un slogan jenant, stau la cozi, îndur frig, poate pierd un film bun la televizor, nu adunăm şi ne călcăm în picioare unii pe alţii, şi de ce? Numai ca să iasă la vot unul şi nu celălalt? Poate greşesc, dar nu cred că merită.

Care e decizia morală? Merită timpul pierdut sau nu?

Niciun comentariu: